Auditie

Het USO verwelkomt nieuwe leden!

Studeer je aan de KU Leuven, speel je een strijk- of blaasinstrument en wil jij deel uitmaken van een symfonisch orkest? Dan ben jij wie we zoeken!

Op 29 september en 3 oktober houden we onze kennismakingsrepetities. Wil je de sfeer eens komen opsnuiven? Dan is zo’n repetitie de ideale gelegenheid.

Dit jaar zullen de audities doorgaan op 4 en 5 oktober, alle info is terug te vinden op de pagina Auditie.

Het USO

Het Universitair Symfonisch Orkest van de KU Leuven werd opgericht in 1962. Het orkest bestaat volledig uit studenten die hun passie voor muziek willen delen en elke woensdagavond samenkomen om te musiceren. Elk academiejaar speelt het USO onder leiding van dirigent Edmond Saveniers twee programma’s in Leuven.
In november trekt het orkest er bovendien steevast samen op uit: we hebben het hier over de befaamde concertreis. Op deze reis wordt er veel gerepeteerd en geconcerteerd. Daarop volgt steeds een concertreeks in het goede oude Leuven.
In het tweede semester speelt het orkest een lenteprogramma in Leuven; rond deze tijd kan je ons ook nog vinden op een concert op verplaatsing. Zo speelde het USO in het verleden reeds in het Kursaal in Oostende, het Concertgebouw in Brugge en op talrijke andere locaties.
Naast een orkest is het USO natuurlijk ook een studentenvereniging: Muzikale en minder muzikale nevenactiviteiten vullen de wekelijkse repetities aan en zorgen voor een leuke en studentikoze groepssfeer.