Kom bij het USO!

Meespelen?

Ontdek het unieke USO: het studentenorkest vol passie!

Ben je een universiteitsstudent en dol op muziek? Dan is het USO (Universitair Symfonisch Orkest) echt iets voor jou! Dit bijzondere orkest bestaat uit getalenteerde studenten die overdag op de schoolbanken zitten, maar ‘s avonds hun geliefde instrument bespelen en betoverende klanken laten horen.

Het USO staat bekend om de geweldige sfeer en enthousiaste leden die vol passie muziek maken. Zelfs oud-leden kijken er met een grote glimlach op terug.

Ook internationale studenten, zoals Erasmus-deelnemers, zijn meer dan welkom bij ons!Alle repetities vinden plaats in de ensemblezaal van het STUK.

Wil je meer informatie over de repetities? Ga dan naar onze pagina repetities.

Op woensdag 24 en zondag 29 september zijn de kennismakingsrepetities, waar jij kennis kan komen maken met het USO.
Meer informatie kan je hier vinden.

De audities om mee te kunnen spelen vallen op maandag 30 september (Blazers) en 1 oktober (strijkers). Een uitgebreide uitleg van de auditie kan je hier vinden .
Meer informatie om je hiervoor in te schrijven volgt nog.

Volg ons op Facebook om op de hoogte te blijven van alle leuke activiteiten en evenementen van het USO. We kijken ernaar uit je binnenkort te zien en samen muziek te maken!

Wij hopen alvast dat je erbij kan zijn!

Het USO

Het Universitair Symfonisch Orkest van de KU Leuven werd opgericht in 1962. Het orkest bestaat volledig uit studenten die hun passie voor muziek willen delen en elke woensdagavond samenkomen om te musiceren. Elk academiejaar speelt het USO onder leiding van dirigent Edmond Saveniers twee programma’s in Leuven.

In november trekt het orkest er bovendien steevast samen op uit: we hebben het hier over de befaamde concertreis. Op deze reis wordt er veel gerepeteerd en geconcerteerd. Daarop volgt steeds een concertreeks in het goede oude Leuven.

In het tweede semester speelt het orkest een lenteprogramma in Leuven; rond deze tijd kan je ons ook nog vinden op een concert op verplaatsing. Zo speelde het USO in het verleden reeds in het Kursaal in Oostende, het Concertgebouw in Brugge en op talrijke andere locaties.

Naast een orkest is het USO natuurlijk ook een studentenvereniging: Muzikale en minder muzikale nevenactiviteiten vullen de wekelijkse repetities aan en zorgen voor een leuke en studentikoze groepssfeer.